C'est fini! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Diepmaat - WaarBenJij.nu C'est fini! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sietske Diepmaat - WaarBenJij.nu

C'est fini!

Blijf op de hoogte en volg Sietske

29 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve hollanders,
Tja, this is the end! Vannacht vertrekken Marlies en ik richting Zanderij, om vervolgens naar Trinidad en Tobago, Curacao en uiteindelijk te landen in Düsseldorf. Als laatste 2 overgebleven meiden van de oorspronkelijke 6 meiden die vertrokken vanaf Schiphol!

De afgelopen week is ontzettend snel voorbij gegaan. Om te bgeinnen bij het afscheid van ons Flengeltje (Fleur) op maandag 21 januari. Het was nog even spannend of de vlucht door zou gaan vanwege de sneeuw in Nederland, maar gelukkig kon ze vliegen (al was het met een uurtje vertraging). Het was ook nogal spannend of we op tijd op het vliegveld zouden zijn, aangezien er een onverwachte file was. Net op tijd kwamen we aan op Zanderij, waar het snel inchecken was. Toen nog even snel wat drinken en toen poef: was Flengeltje weg. Om niet eens heel lang in Nederland te blijven, want ze ging heerlijk wintersporten!

En toen waren er nog maar 3.. En wat hebben we een relax weekje gehad zeg! Een weekje wat vooral in teken stond van: "We willen niet naar huis!!". We hebben lekker in de zon gezeten, lekker gegeten en lekker veel wezen stappen. Ik ben op dinsdag nog naar Baboenhol geweest, even de stad uit. Daar heb ik nog aapjes gezien, superschattig! Verder hebben we op woensdag ieder een pakketje op de luchtpost gedaan. Dat was nog een heel gedoe omdat we natuurlijk weer veel te laat bij het postkantoor waren. Gelukkig hebben de mensen daar een uitzondering gemaakt, anders hadden we de volgende ochtend (ja ja, na Havana) terug moeten komen.

Vrijdagavond was de laatste avond van Sarina. We zijn toen lekker wezen eten bij Jiji's, dit is een restaurant bij de waterkant waarbij je uitzicht hebt op de brug over de Suriname rivier naar Commewijne. We hebben daar heerlijk gegeten en ons voor het hoofd geslagen waarom we er niet eerder heen zijn gegaan! Enfin, lekker genieten en als afsluiter naar Touché!

De volgende dag: het vertek van Inaaaaa! Sjongejonge, stresskipje Inaaaa hahaha! Uiteindelijk zaten we met z'n allen weer in de taxi, weer op weg naar Zanderij. Deze keer waren we er ruim op tijd. Inchecken die hap en gaan met die banaan! We hebben nog even wat gegeten en gedronken en.. weg was Inaaaa!

En toen waren er nog maar 2... Die nog heel lang hebben moeten wachten op Zanderij. We moesten namelijk wachten op 2 meiden uit Vlaanderen die aankwamen met het vliegtuig waarmee Sarina weg zou gaan. Uiteindelijk waren ze er en konden we vertrekken. Volgens mij hebben we ze de oren van de kop gepraat, zoveel hebben we verteld van Suriname! En dat terwijl die arme meiden net een ontzettend lange vlucht achter de rug hadden hihi. We zijn die avond niet meer weg geweest, we waren hartstikke moe!

Natuurlijk zijn we de dag erna weer lekker uit eten geweest, deze x was het Brooki. Dit is ook aan de waterkant en naast Jiji's. Na heerlijk uitgebreid gegeten te hebben, zijn we weer richting huis gegaan. Onze koffers hadden we ondertussen al voor een heel groot deel ingepakt, dus we waren best wel goed voorbereid.

En tja, vandaag, maandag, de allerlaatste dag! Zoals gewoonlijk was ik weer veels te vroeg wakker. Geen idee hoe ik het doe, maar ik kan hier gewoon niet in mijn bed blijven liggen. Als dat in Nederland nou ook zo zou zijn! Na nog wat te hebben ingepakt, de afwas hebben gedaan, en alle spullen die we over hadden (van boodschappen tot kleding). Volgens mij hebben we nu zo'n 8 vuilniszakken vol in ons vuilnisrek buiten zitten.. Daarna de fietsen wegbrengen, wat hartstikke super ging! De laatste ijskoffie en de laatste keer zonnen bij het Marriot hotel! Na lang twijfelen hadden Marlies en ik toch maar besloten om zelf te koken ipv uit eten te gaan. Het laatste avondmaal hier in Su werd: Rijst met ChickenTonight Hawai, hamburger en komkommer.

Nu is het wachten totdat we weg kunnen. Dat zal wss rond kwart voor 3 zijn.. Benieuwd of we vannacht nog wat kunnen slapen! De koffers zijn iig gepakt en ze hebben ook nog eens het juiste gewicht. :)

Dat was het dan! Na een keertje verlengen gaan we nu toch echt weg! Ik ga Suriname ontzettend missen, en zal zeker nog eens terug komen.

Een hele dikke zoen, een felicitatie voor opa die op dinsdag 29 januari jarig is, en dan tot woensdag!

Bigi bosi nanga brasi!

• 29 Januari 2013 - 05:42

Leonie:

Goeie reis! :)

• 29 Januari 2013 - 07:02

Jacky:

Goede reis en tot morgen! X mama